środa, 6 grudnia 2006

"Łaskawa ziemia" Pearl S. Buck



Do sięgnięcia po tą książkę zachęcił mnie portret autorki opublikowany już jakiś czas temu w Wysokich Obcasach. Zupełnie nie znałam tej noblistki, moją uwagę przede wszystkim przyciągnął fakt, że żyła w Chinach. Azja już od dawna mnie fascynuje i z chęcią czytam książki osadzone w tym kręgu kulturowym.

Akcja "Łaskawej ziemi" toczy się w dziewiętnastowiecznych Chinach i ukazuje życie ubogiego chłopa. Z zapartym tchem śledziłam jego losy! To książka z rodzaju tych, które ciężko odłożyć, najchętniej czytałoby się ją jednym tchem. Buck szczegółowo ukazuje mentalność ówczesnego Chińczyka, jego, zupełnie mi obcy, sposób myślenia, zasady kierujące jego życiem a również rolę kobiety. Uroku książce dodaje świetny język Buck, ciekawie nakreślone sylwetki bohaterów i prawdopodbnie dobre tłumaczenie - nie znam niestety oryginału. Z pewnością siegnę po kolejne tomy tej trylogii a i po inne książki tej autorki.

1 komentarz:

  1. Ciekawa jestem tej książki, szczególnie że Azja to dla mnie nieznany jeszcze "zakątek ziemi". Gdzie fascynuje już sama, tak odmienna Europejczykowi kultura, którą jak sądzę przybliżą losy małego Chińczyka!

    OdpowiedzUsuń