wtorek, 15 listopada 2011

Poniedziałkowo u Padmy

Zapraszam was serdecznie na bloga Padmy, u której miałam zaszczyt gościć jako poniedziałkowy gość:) Padmo, jeszcze raz bardzo dziękuję za zaproszenie!

Wspominam tam o powieści Hansa Fallady "Każdy umiera w samotności", która za kilkanaście dni ukaże się w nowym tłumaczeniu w wydawnictwie Sonia Draga. Ta wiadomość po części mnie cieszy - to książka zdecydowanie warta przeczytania! - ale i po części mnie smuci: przetłumaczenie powieści tego pisarza było od zawsze moim skrytym marzeniem...


8 komentarzy:

  1. Czytałam wczoraj Twoje książkowe refleksje na blogu Padmy i od razu zanotowałam sobie tytuł książki Hansa Fallady. Tym bardziej się cieszę, że wkrótce ukaże się jej nowe wydanie. Ciągle zbyt mało znam twórczość niemieckich pisarzy.
    Pozdrowienia :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem w polowie Fallady, podoba mi sie.

    OdpowiedzUsuń
  3. rr-odkowo bardzo polecam nie tylko Falladę:)
    Bluejanet cieszę się!

    OdpowiedzUsuń
  4. No właśnie, a co jeszcze polecasz ze współczesnej literatury niemieckiej (tłumaczonej na j. polski niestety)? Poza Grassem i Schenkel niewiele znam, bo Herta Muller jakoś mi nie podeszła. Pewnie za jakiś czas dam jej drugą szansę, ale póki co nie mam ochoty do niej wracać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Z zainteresowaniem przeczytałam twoje wypowiedzi u Padmy na temat książek i czytania. Tym większym, że bardzo polubiłam Zolę po Wszystko dla pań, a teraz czytam Germinal (jestem po I, a przed II tomem, bo w międzyczasie władowało mi się bez kolejki parę książek). Twoja wypowiedź na temat nie wracania do książek natchnęła mnie do napisania paru słów na ten temat (mam nadzieję niedługo). Z niemieckich pisarzy niewiele znam niestety. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. rr-odkowo: obawiam się, że te książki, które mi się podobały nie zostały przetłumaczone na polski. Na pewno jest "Południca", ale ja sama jej jeszcze nie czytałam, poza tym kontrowersyjna Charlotte Roche i jak się dalej zastanowię to wychodzi mi, że ja tej niemieckiej literatury wcale tak dużo nie czytam. Najwięcej chyba czytam islandzkiej jednak.

    Guciamal to czekam na Twój post o Zoli:)

    OdpowiedzUsuń
  7. http://lubimyczytac.pl/ksiazka/40456/cicho-we-snie/opinia/4347405#opinia4347405
    Do listopadowego stosikowego losowania.

    OdpowiedzUsuń
  8. zachęcam do przeczytania bestdellerowej książki "Igrzyska Śmierci", którą polecania Stpephanie Meyer, King czy "The New York Times". W marcu doczekamy się jej ekranizacji. Więcej na blogu thehungergames-poland.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń