środa, 28 października 2009

Stosikowe losowanie

Moja aktualna lektura to właśnie wynik takiego stosikowego losowania, organizowanego przez jedną z niemieckich blogerek. Cała zabawa polega na tym, by przyczynić się do likwidacji stosiku i przeczytać książkę, upychaną gdzieś na szarym końcu i odkładaną w nieskończoność:) Bo kto z nas nie ma takich stosikowych stałych mieszkańców, odkładanych na rzecz nowych nabytków?

Procedura przebiega w ten sposób:
1. Zgłaszanie się chętnych z podaniem liczby książek w stosie.
2. Organizator dobiera chętnych w pary i określa kto dla kogo losuje/wybiera numer.
3. W konkretnym dniu wybierana jest przez dobrane osoby liczba, określająca książkę ze stosu, którą partner musi przeczytać. Liczbę tę podajemy w komentarzach do odpowiediego posta. Można też podać tytuł książki, którą dla nas wylosowano.
4. Na przeczytanie dostajemy miesiąc, mile widziana recenzja.
5. Uczestnicy przechodzą do kolejnej rundy, chyba że zgłoszą organizatorowi rezygnację.

No i jak macie ochotę na taką zabawę???? Podejmę się organizacji (no chyba, że w międzyczasie urodzę:).

8 komentarzy:

  1. Ja chcę! Też chyba że urodzę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy7:57 AM

    Ech - pomysl fajny ;)
    Zycze milej zabawy ;)
    Jak pomysle ze musialabym moje zmory przeczytac - to ...
    ;)
    Mnie drecza zaczete: Klub Pickwicka, Korzenie, Bakunowy faktor ;)
    Reszta ksiazek stosikowych zostanie przeczytana z checia :D:D
    bluejanet

    OdpowiedzUsuń
  3. ok, pomysł dobry- może rzeczywiście w końcu wezmę i przeczytam to, co na półce czeka od lat?

    OdpowiedzUsuń
  4. A kiedy będziemy podawać liczby książek w stosiku? I co zrobimy, gdy stosik znowu zacznie rosnąć?
    Czy to ma być może jednocześnie motywacja, by na jakiś czas ograniczyć zakupy i zdobywanie nowych? (pożyczanie mam na myśli)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bluejanet ja też mam mnóstwo takich zalegających od lat:)

    Kalio - gdy faktyczniie zgłosi się jeszcze kilka osób, zroobię listę uczestników i wtedy każdy poda liczbę książek w stosie. Ja dobiorę pary, wy rozlosujecie. I już. Gdy do stosu coś dojdzie to w nowej rundzie losowania (jeśli taka będzie) podawane będą nowe liczby książek w stosie.

    OdpowiedzUsuń
  6. ok, to czekam, bo właśnie przyszły do mnie pocztą dwie kolejne;)

    OdpowiedzUsuń