wtorek, 18 czerwca 2013

"Primeiras leituras. Erste portugiesische Lesestücke" Maria de Fatima Mesquita-Sternal



Tę książkę przypadkiem znalazłam w bibliotece i od razu wypożyczyłam, by choć trochę ćwiczyć mój portugalski oraz kontynuować zagłębianie kultury tego kraju. 

Autorka zebrała w tym niewielkim tomie całą gamę utworów - wiersze, opowiadania, zagadki i przysłowia. To swoista skarbnica tekstów znanych zapewne wszystkim Portugalczykom umożliwiająca czytelnikowi poczynienie pierwszego kontaktu z literaturą Portugalii. W moim przypadku nie była to pierwsza styczność z literaturą tego kraju, poznałam jednak kilku nieznanych mi autorów, wiele satysfakcji dostarczyły mi także przysłowia i powiedzenia. Myślę, że właśnie te krótkie formy najbardziej przybliżają zwyczaje kraju.
Z przyjemnością śledziłam portugalski tekst i porównywałam tłumaczenie na niemiecki - zresztą od zawsze uwielbiam to robić:)

Ta notka pozostanie taka krótka - książka zapewne nie znajdzie entuzjastów wśród czytelników bloga, a ja chcę koniecznie nadrobić zaległości i napisać choć kilka słów o ostatnich lekturach.

Bez oceny.

Maria de Fatima Mesquita Sternal, Michael Sternal, Primeiras leituras. Erste portugiesische Lesestücke, 120 str., dtv 2002.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz